ΜΗΝΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΔΟΣ ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

Lawsuit for Greek Marbles

Иск против Британского музея Мраморные скульптуры Парфенона

دعوى قضائية ضد المتحف البريطان رخاميات البارثينون

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΣΤΟ BLOG ΟΠΟΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΧΡΗΣΙΜΗ.

Προσθέστε άρθρα, απόψεις, πληροφορίες, καταγγελίες και γενικά ό,τι θεωρείτε πως θα πληροφορήσει τους Ελληνες και θα ευαισθητοποιήσει αναγνώστες. Αγωνιστείτε με ένα ακατανίκητο όπλο: την ενημέρωση των Ελλήνων δια μέσου του Διαδικτύου και των ΒLOGGERS!!

MAΡΙΑ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ

ΓΙΑΤΙ ΜΗΝΥΣΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Νοιώθω ξεχωριστή ως Ελληνίδα. Αγαπώ και την πατρίδα μου και τους συμπατριώτες μου με όλα τα καλά αλλά και τα κακά που κουβαλάμε. Με πονάει το χάλι μας, με εξοργίζει η πονηριά μας, με θλίβει το ραχάτι μας, αλλά δεν παρέβλεψα ποτέ και το μεγαλείο μας. Και τέλος, δεν επιτρέπω ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ να χλευάζει και να «μικραίνει» το ΄Εθνος μου. Σε κανέναν απολύτως.Παρακολουθώ εδώ και χρόνια τους «αναίμακτους» πολέμους που η πατρίδα μας υφίσταται και αναρωτιέμαι αν τους καταλαβαίνουμε όλοι όπως ακριβώς είναι: ΠΟΛΕΜΟΙ χωρίς αίμα με τραγική κατάληξη. Είναι ΠΟΛΕΜΟΣ ο διεθνής διασυρμός μας πριν τους Ολυμπιακούς. ΠΟΛΕΜΟΣ είναι και τώρα με τους γελοίους καιροσκόπους που «βιάζουν» αγάλματα και μας κατατάσσουν σε όποια κατηγορία επιθυμούν όχι μόνο γιατί και εμείς τους δίνουμε δικαίωμα αλλά και για να εξυπηρετήσουν πολύ συγκεκριμένα συμφέροντα. Είναι ΠΟΛΕΜΟΣ να ξέρουν τα παιδιά μας χίλιες όλες κι όλες ελληνικές λέξεις. Είναι ΠΟΛΕΜΟΣ τα άδεια από γνώση Πτυχία των νέων μας. Είναι ΠΟΛΕΜΟΣ σκληρότατος και ανελέητος ο θησαυρισμός των εμπόρων ως άλλοι μαυραγορίτες. Ο χειρότερος όμως ΠΟΛΕΜΟΣ είναι να κλέβει κάποιος και να παρακρατά την αρχαία σου κληρονομιά. Να την τεμαχίζει, να την σπαράσσει να την κατακλέβει. Να γεμίζει με αυτήν δικά του Μουσεία και στα δικά μας να υπάρχουν γύψινα εκμαγεία τους. Είναι ακόμα χειρότερος ΠΟΛΕΜΟΣ να σε αποκαλεί ανίκανο να την έχεις. Είναι ακόμα χειρότερος να την εκμεταλλεύεται και να την χρησιμοποιεί για έσοδα του δικού του Κράτους. Είναι ακόμα τρισχειρότερος να σε χλευάζει, να σε κοροϊδεύει και να είναι πρόθυμος «να σου τα δανείσει» για… δυο τρεις μήνες!! Την ημέρα που παρακολουθούσα στα εγκαίνια του ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ τον τότε Υπουργό Πολιτισμού κ. Σαμαρά να βάζει στην θέση του ένα κομμάτι παράστασης που μας είχε επιστρέψει κάποιο Μουσείο από την Ευρώπη, ενώ όλο το άλλο κομμάτι της σύνθεσης ήταν εκμαγείο, συγκλονίστηκα. Στα χέρια του Υπουργού είδα τα χέρια της πατρίδας μου που έτρεμαν και μάζευαν τα κομμάτια από το ξεσκισμένο της φουστάνι προσπαθώντας να καλύψουν την γύμνια της και όχι τα δικά του. Και τον Δεκέμβριο, πήγα στο ΜΟΥΣΕΙΟ μαζί με μέλη της ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΕΩΝ ΓΗΓΕΝΩΝ «ΑΧΑΡΝΕΩΝ ΦΙΛΙΚΗ» της οποίας είμαι πρόεδρος. Η ψυχή μου μαρμάρωσε μπροστά στα εκμαγεία της ζωφόρου. Ένιωσα ένα πέλαγος αγανάκτησης, έναν θυμό ατέλειωτο. Εκτιμώ και σέβομαι τον Βρετανικό Λαό. Όμως θέλω να μας σέβεται και εκείνος. Και έκανα την μήνυση.

ΑΓΩΝΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ! ΑΓΩΝΑΣ ΕΘΝΙΚΟΣ! ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΑΓΩΝΑΣ!

Translate

Πέμπτη 8 Απριλίου 2010

ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΚΛΟΠΩΝ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ!!!



"ΝΑΟΣ ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ
Κλοπή γλυπτού της ζωφόρου από Βρετανικό Μουσείο!
Τμήμα της ζωφόρου του ναού του Επικούρειου Απόλλωνος, η οποία βρίσκεται και αυτή, εξ ολοκλήρου, στο βρετανικό μουσείο, κλάπηκε από αυτό, χωρίς να υπάρξει επίσημη ενημέρωση για το χρόνο και τον τρόπο αυτής της κλοπής- πλήγμα για την πολιτιστική μας κληρονομιά.

Σύμφωνα με τον Ευάγ. Βενιζέλο, η πληροφορία για την κλοπή έφτασε στο ΥΠΠΟ μέσω της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο, η οποία πληροφορήθηκε το συμβάν το απόγευμα της 9ης Μαρτίου. Οπως προκύπτει από τις δηλώσεις του υπουργού, ούτε το βρετανικό υπουργείο Πολιτισμού ενημέρωσε την ελληνική πλευρά, ούτε το Βρετανικό Μουσείο και πιθανόν η ελληνική πρεσβεία να το πληροφορήθηκε... από τα βρετανικά ΜΜΕ!

Η διαβεβαίωση του Ευάγ. Βενιζέλου ότι με επιστολή στον Βρετανό ομόλογό του ζητά πλήρη ενημέρωση για την κλοπή, επιβεβαιώνει ότι οι Βρετανοί εξακολουθούν να συμπεριφέρονται στην Ελλάδα αποικιοκρατικά, με ανοχή βέβαια της ελληνικής κυβέρνησης. Ο Ευάγ. Βενιζέλος μάλιστα είπε πως οι Βρετανοί «ίσως δεν πρόλαβαν να ενημερώσουν επισήμως»...

Τα πράγματα περιπλέκονται περισσότερο, αφού, σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «Daily Telegraph» η κλοπή πιθανόν να έγινε τον περασμένο Νοέμβρη! Το δημοσίευμα λέει ότι το κομμάτι που κλάπηκε έλειπε και όταν το βρετανικό μουσείο «αγόρασε» τη ζωφόρο του ναού το 1814. Εντοπίστηκε μόλις το 1990 στο τμήμα θραυσμάτων του μουσείου, αναγνωρίστηκε και ταυτίστηκε με τη ζωφόρο του Ναού του Επικούρειου Απόλλωνος. Τότε συνδέθηκε με τη ζωφόρο, με μεταλλικό έλασμα.

Οι υπεύθυνοι του μουσείου εκφράζουν την έκπληξή τους για το ότι αποκολλήθηκε ολόκληρο μέλος χωρίς να το αντιληφθούν οι φύλακες, αλλά και χωρίς να καταγραφεί από τις κάμερες της αίθουσας!

Ο ναός του Επικούρειου Απόλλωνος αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της κλασικής περιόδου, το σημαντικότερο μετά τον Παρθενώνα. Για χρόνια προστατευόταν από ένα κάλυμμα και μόλις πρόσφατα - και μετά από πολλά διεθνή συνέδρια και επιστημονικούς διαξιφισμούς - ξεκίνησε η αποκαθήλωση όλου του ναού για να συντηρηθεί και αναστηλωθεί. Οι ζωφόροι και των δύο αυτών σημαντικών μνημείων βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, αλλά μόνο για τη ζωοφόρο του Παρθενώνα έχει γίνει καμπάνια για την επιστροφή της στην Ελλάδα. Ο Ευάγ. Βενιζέλος ερμήνευσε αυτή την τακτική ως «εξαιρετικά γενναιόδωρη στάση», εκ μέρους της Ελλάδας, αλλά και πως αυτό «δε σημαίνει ότι έχουμε χάσει το ενδιαφέρον μας γι' αυτούς τους πολιτιστικούς θησαυρούς». Εξέφρασε την απογοήτευσή του για την κλοπή και μίλησε για την αναγκαιότητα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Σε σχετική ανακοίνωσή του, ο Ζυλ Ντασσέν, πρόεδρος του Ιδρύματος «Μελίνα Μερκούρη», τονίζει: «Ελπίζω το Βρετανικό Μουσείο να διδαχθεί από αυτό το περιστατικό και να μετριάσει τις δηλώσεις του με λίγη ταπεινοφροσύνη. Μερικές φορές η αλαζονεία μπορεί να χαρακτηριστεί ως αμηχανία»"

ΝΑ ΘΥΜΙΣΩ ΑΠΛΑ ΟΤΙ ΤΟ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ "Μας θεωρούσε ΑΝΙΚΑΝΟΥΣ να τα διαφυλλάξουμε.."
Αυτή μόνο η υπενθύμιση. Καμία άλλη..

Δεν υπάρχουν σχόλια: