ΜΗΝΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΔΟΣ ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

Lawsuit for Greek Marbles

Иск против Британского музея Мраморные скульптуры Парфенона

دعوى قضائية ضد المتحف البريطان رخاميات البارثينون

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΣΤΟ BLOG ΟΠΟΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΧΡΗΣΙΜΗ.

Προσθέστε άρθρα, απόψεις, πληροφορίες, καταγγελίες και γενικά ό,τι θεωρείτε πως θα πληροφορήσει τους Ελληνες και θα ευαισθητοποιήσει αναγνώστες. Αγωνιστείτε με ένα ακατανίκητο όπλο: την ενημέρωση των Ελλήνων δια μέσου του Διαδικτύου και των ΒLOGGERS!!

MAΡΙΑ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ

ΓΙΑΤΙ ΜΗΝΥΣΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Νοιώθω ξεχωριστή ως Ελληνίδα. Αγαπώ και την πατρίδα μου και τους συμπατριώτες μου με όλα τα καλά αλλά και τα κακά που κουβαλάμε. Με πονάει το χάλι μας, με εξοργίζει η πονηριά μας, με θλίβει το ραχάτι μας, αλλά δεν παρέβλεψα ποτέ και το μεγαλείο μας. Και τέλος, δεν επιτρέπω ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ να χλευάζει και να «μικραίνει» το ΄Εθνος μου. Σε κανέναν απολύτως.Παρακολουθώ εδώ και χρόνια τους «αναίμακτους» πολέμους που η πατρίδα μας υφίσταται και αναρωτιέμαι αν τους καταλαβαίνουμε όλοι όπως ακριβώς είναι: ΠΟΛΕΜΟΙ χωρίς αίμα με τραγική κατάληξη. Είναι ΠΟΛΕΜΟΣ ο διεθνής διασυρμός μας πριν τους Ολυμπιακούς. ΠΟΛΕΜΟΣ είναι και τώρα με τους γελοίους καιροσκόπους που «βιάζουν» αγάλματα και μας κατατάσσουν σε όποια κατηγορία επιθυμούν όχι μόνο γιατί και εμείς τους δίνουμε δικαίωμα αλλά και για να εξυπηρετήσουν πολύ συγκεκριμένα συμφέροντα. Είναι ΠΟΛΕΜΟΣ να ξέρουν τα παιδιά μας χίλιες όλες κι όλες ελληνικές λέξεις. Είναι ΠΟΛΕΜΟΣ τα άδεια από γνώση Πτυχία των νέων μας. Είναι ΠΟΛΕΜΟΣ σκληρότατος και ανελέητος ο θησαυρισμός των εμπόρων ως άλλοι μαυραγορίτες. Ο χειρότερος όμως ΠΟΛΕΜΟΣ είναι να κλέβει κάποιος και να παρακρατά την αρχαία σου κληρονομιά. Να την τεμαχίζει, να την σπαράσσει να την κατακλέβει. Να γεμίζει με αυτήν δικά του Μουσεία και στα δικά μας να υπάρχουν γύψινα εκμαγεία τους. Είναι ακόμα χειρότερος ΠΟΛΕΜΟΣ να σε αποκαλεί ανίκανο να την έχεις. Είναι ακόμα χειρότερος να την εκμεταλλεύεται και να την χρησιμοποιεί για έσοδα του δικού του Κράτους. Είναι ακόμα τρισχειρότερος να σε χλευάζει, να σε κοροϊδεύει και να είναι πρόθυμος «να σου τα δανείσει» για… δυο τρεις μήνες!! Την ημέρα που παρακολουθούσα στα εγκαίνια του ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ τον τότε Υπουργό Πολιτισμού κ. Σαμαρά να βάζει στην θέση του ένα κομμάτι παράστασης που μας είχε επιστρέψει κάποιο Μουσείο από την Ευρώπη, ενώ όλο το άλλο κομμάτι της σύνθεσης ήταν εκμαγείο, συγκλονίστηκα. Στα χέρια του Υπουργού είδα τα χέρια της πατρίδας μου που έτρεμαν και μάζευαν τα κομμάτια από το ξεσκισμένο της φουστάνι προσπαθώντας να καλύψουν την γύμνια της και όχι τα δικά του. Και τον Δεκέμβριο, πήγα στο ΜΟΥΣΕΙΟ μαζί με μέλη της ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΕΩΝ ΓΗΓΕΝΩΝ «ΑΧΑΡΝΕΩΝ ΦΙΛΙΚΗ» της οποίας είμαι πρόεδρος. Η ψυχή μου μαρμάρωσε μπροστά στα εκμαγεία της ζωφόρου. Ένιωσα ένα πέλαγος αγανάκτησης, έναν θυμό ατέλειωτο. Εκτιμώ και σέβομαι τον Βρετανικό Λαό. Όμως θέλω να μας σέβεται και εκείνος. Και έκανα την μήνυση.

ΑΓΩΝΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ! ΑΓΩΝΑΣ ΕΘΝΙΚΟΣ! ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΑΓΩΝΑΣ!

Translate

Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

www.polemikos-typos.gr



www.polemikos-typos.gr...γιατί...εμένα με συγκλόνισε! Και μπράβο στην ιστοσελίδα!!

Πέμπτη 8 Απριλίου 2010

ΕΥΤΥΧΕΙΣ ΣΥΜΠΤΩΣΕΙΣ:ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΕΡΑ, ΜΥΝΗΣΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΜΑ ΖΑΧΙ ΧΑΟΥΑΣ!!




Μήνυση στο Βρετανικό Μουσείο για τα Γλυπτά του Παρθενώνα!
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΕΘΝΟΣ"
Posted by: diktyon on: December 10, 2009

In: Βρετανικό Μουσείο| Γλυπτά του Παρθενώνα Leave a Comment
Μια Ελληνίδα πολίτις, η κ. Μαρία Χατζηδάκη – Βαβουρανάκη, κατέθεσε μήνυση κατά του Βρετανικού Μουσείου για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

Και χθες, ο ισχυρός άνδρας της Αιγυπτιακής Αρχαιολογίας κ. Ζάχι Χαουάς πήγε στο Βρετανικό Μουσείο και με τη φράση «δεν δέχομαι καμία άρνηση» απαίτησε την επιστροφή της Στήλης της Ροζέτας, που υπήρξε το κλειδί για την [...]

EΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΕΘΝΟΣ": ΜΕΤΩΠΟ 22 ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΤΑ "ΚΛΕΜΜΕΝΑ" ΑΡΧΑΙΑ!!



Μέτωπο 22 χωρών για τα «κλεμμένα» αρχαία
«E» 8/4


Με κοινό αίτημα την «ένωση» των χωρών για την αποκατάσταση των «κλεμμένων» αρχαιοτήτων, ξεκίνησαν κεκλεισμένων των θυρών οι εργασίες του «Συνεδρίου για την προστασία και την αποκατάσταση της πατρικής πολιτιστικής κληρονομιάς» στο Κάιρο, όπου τελικά συμμετείχαν 22 συνολικά χώρες με μεγάλο πολιτιστικό παρελθόν που έχει λεηλατηθεί.

«Πρέπει να ενωθούμε, να συνεργαστούμε, να αγωνιστούμε μαζί. Οι χώρες μας και ειδικά η Αίγυπτος έχουν υποφέρει πολύ μέχρι σήμερα όντας μόνες τους στον αγώνα αυτό», δήλωσε ο επικεφαλής του αιγυπτιακού Ανώτατου Συμβουλίου Αρχαιοτήτων, Ζάχι Χαουάς, ενώ στους ίδιους τόνους κινήθηκε και η ελληνική συμμετοχή -»να ενώσουμε τις δυνάμεις μας»- τονίζοντας ότι προτεραιότητα για τις ελληνικές αρχές εξακολουθεί να αποτελεί η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο, για τα οποία η Αθήνα αγωνίζεται εδώ και τριάντα χρόνια.

Ο Χαουάς διευκρίνισε ότι η χώρα του δεν ζητεί την επιστροφή όλων των αρχαιοτήτων της, παρά μόνον αυτών για τις οποίες υπάρχουν αποδείξεις ότι εκλάπησαν και αυτών που, ακόμη και αν δεν υπάρχει θέμα κλοπής, αντιπροσωπεύουν μια κεφαλαιώδη ιστορική αξία για τις χώρες προέλευσής τους.

Στο μεταξύ, ερευνητές που μελετούσαν στήλη του 29 π. Χ. που ανακαλύφθηκε στον ναό της Ισιδος, στο Φίλε της Αιγύπτου, ανακάλυψαν ότι αναγράφεται σε τρεις γλώσσες -ιερογλυφικά, ελληνικά και λατινικά- το όνομα του αυτοκράτορα Οκταβιανού Αύγουστου, χαραγμένο σε «καρτούς»-έμβλημα που κατά κανόνα προοριζόταν για Φαραώ της Αιγύπτου. Οι ιστορικοί πιστεύουν ότι ο Οκταβιανός Αύγουστος δεν στέφθηκε ποτέ Φαραώ της Αιγύπτου. Ωστόσο, η καθηγήτρια Μαρτίνα Μίνας-Νέρπελ εκτιμά πως οι Αιγύπτιοι του φέρονταν σαν Φαραώ:

«Οι ιερείς είχαν ανάγκη να τον αντιμετωπίζουν σαν Φαραώ, αλλιώς η θεώρηση του κόσμου θα κατέρρεε», την εποχή που οι δυνάμεις του Οκταβιανού νικούσαν πρώτα τον Αντώνιο και την Κλεοπάτρα στο Ακτιο και ύστερα καταλάμβαναν την Αλεξάνδρεια, οδηγώντας την τελευταία της ελληνικής δυναστείας των Πτολεμαίων στην αυτοκτονία.

ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΕΣ.... ΟΛΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ!!!


Δικαιολογείται το Βρετανικό Μουσείο
Βανδαλισμός ή φάρσα η κλοπή - Αντιδράσεις του Βρετανικού Τύπου

Associated Press
Οι επισκέπτες μπορούσαν να δουν το έκθεμα από πολύ κοντά, δηλώνει εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου



Προηγούμενο άρθρο:
Εξαφάνιση τμήματος αρχαιοελληνικού γλυπτού από το Βρετανικό Μουσείο (10/3/2001)
Επόμενο άρθρο:
Έκκληση της Νάνας Μούσχουρη για τον επαναπατρισμό των Γλυπτών (21/3/2001)


«Ελαφροχέρης επισκέπτης κλέβει χέρι από το μουσείο» είναι ο τίτλος δημοσιεύματος της Daily Telegraph, τη Δευτέρα, η οποία αναφέρεται, όπως αρκετές βρετανικές εφημερίδες, στην κλοπή τμήματος αρχαιοελληνικού γλυπτού μέσα από το Βρετανικό Μουσείο. Εν τω μεταξύ, το μουσείο ανακοίνωσε την ίδια ημέρα ότι η κλοπή είναι είτε φάρσα είτε έργο βανδάλων, καθώς «το χέρι δεν έχει καμία αξία».

Στο δημοσίευμα επισημαίνεται ότι τα μέτρα ασφαλείας στο Βρετανικό Μουσείο θα αναθεωρηθούν ύστερα από την κλοπή του άνω άκρου γλυπτού από τη ζωφόρο του Επικουρίου Απόλλωνος, που χρονολογείται από το 400 π.Χ.
«Οι επισκέπτες μπορούσαν να το δουν από πολύ κοντά» τονίζει σε δηλώσεις του στην εφημερίδα εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου, ο οποίος επισημαίνει ότι «είναι απίθανο να πρόκειται περί ατυχήματος». Προσθέτει, όμως, ότι η κλοπή δεν μπορεί να έγινε «ούτε για την αξία του, αφού αποκομμένο από όλο το γλυπτό το χέρι έχει πολύ μικρή αξία».

Ο εκπρόσωπος του μουσείου υποστηρίζει ότι «πρέπει να ισορροπήσουμε ανάμεσα σε μια τυχαία ανεύθυνη πράξη και στη δυνατότητα των υπεύθυνων επισκεπτών να έχουν πρόσβαση στα εκθέματα. Αν λαμβάναμε δρακόντεια μέτρα ασφαλείας, αυτή η πλειοψηφία δεν θα μπορούσε να απολαύσει τα εκθέματα.»

Για το γεγονός ότι στο μουσείο υπάρχουν κάμερες ασφαλείας, ο εκπρόσωπος του μουσείου κάνει την εκτίμηση πως αυτές είναι δύσκολο να καταγράφουν τα πάντα, αφού καθημερινά επισκέπτονται το μουσείο 15.000 - 20.000 άτομα, ενώ αρκούν μόλις λίγα δευτερόλεπτα για να καταστραφεί ένα γλυπτό.

Εξάλλου, και οι Times, αναφερόμενοι στο ίδιο θέμα με δημοσίευμά τους με τίτλο «Εκλάπη χέρι από το Βρετανικό Μουσείο», δίνουν έμφαση στο γεγονός ότι το γλυπτό είναι ηλικίας 3.000 ετών, και καταγράφουν δηλώσεις του εκπροσώπου του μουσείου, ο οποίος τονίζει ότι πραγματοποιείται έρευνα για την κλοπή, προσθέτοντας ότι «περιστασιακά έχουμε υποστεί ανόητες φάρσες».

Στη συνέντευξη Τύπου του υπουργού Πολιτισμού κ. Βενιζέλου για την υπόθεση της κλοπής του χεριού από τη ζωφόρο του ναού του Επικουρίου Απόλλωνος αναφέρεται επίσης η Sunday Telegraph σε δημοσίευμά της με τίτλο «Η Ελλάδα επιτίθεται στο Βρετανικό Μουσείο για το χαμένο χέρι», σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι ο Έλληνας υπουργός Πολιτισμού με επιστολή του σε Βρετανούς αξιωματούχους ζητά εξηγήσεις για την απώλεια.

Το δημοσίευμα επισημαίνει ότι το γεγονός αυτό έρχεται να προστεθεί σε μία μακροχρόνια διπλωματική διαμάχη μεταξύ Ελλάδας και Βρετανίας για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. «Η Αθήνα υποστηρίζει ότι οι 56 γλυπτές ζωφόροι που αγοράστηκαν από το λόρδο Έλγιν το 1806 από τις οθωμανικές Αρχές είχαν κλαπεί. Οι Έλληνες αξιωματούχοι ζητούν την επιστροφή των Μαρμάρων τα τελευταία 16 χρόνια» καταλήγει η εφημερίδα.


Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΜΠΕ

ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΚΛΟΠΩΝ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ!!!



"ΝΑΟΣ ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ
Κλοπή γλυπτού της ζωφόρου από Βρετανικό Μουσείο!
Τμήμα της ζωφόρου του ναού του Επικούρειου Απόλλωνος, η οποία βρίσκεται και αυτή, εξ ολοκλήρου, στο βρετανικό μουσείο, κλάπηκε από αυτό, χωρίς να υπάρξει επίσημη ενημέρωση για το χρόνο και τον τρόπο αυτής της κλοπής- πλήγμα για την πολιτιστική μας κληρονομιά.

Σύμφωνα με τον Ευάγ. Βενιζέλο, η πληροφορία για την κλοπή έφτασε στο ΥΠΠΟ μέσω της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο, η οποία πληροφορήθηκε το συμβάν το απόγευμα της 9ης Μαρτίου. Οπως προκύπτει από τις δηλώσεις του υπουργού, ούτε το βρετανικό υπουργείο Πολιτισμού ενημέρωσε την ελληνική πλευρά, ούτε το Βρετανικό Μουσείο και πιθανόν η ελληνική πρεσβεία να το πληροφορήθηκε... από τα βρετανικά ΜΜΕ!

Η διαβεβαίωση του Ευάγ. Βενιζέλου ότι με επιστολή στον Βρετανό ομόλογό του ζητά πλήρη ενημέρωση για την κλοπή, επιβεβαιώνει ότι οι Βρετανοί εξακολουθούν να συμπεριφέρονται στην Ελλάδα αποικιοκρατικά, με ανοχή βέβαια της ελληνικής κυβέρνησης. Ο Ευάγ. Βενιζέλος μάλιστα είπε πως οι Βρετανοί «ίσως δεν πρόλαβαν να ενημερώσουν επισήμως»...

Τα πράγματα περιπλέκονται περισσότερο, αφού, σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «Daily Telegraph» η κλοπή πιθανόν να έγινε τον περασμένο Νοέμβρη! Το δημοσίευμα λέει ότι το κομμάτι που κλάπηκε έλειπε και όταν το βρετανικό μουσείο «αγόρασε» τη ζωφόρο του ναού το 1814. Εντοπίστηκε μόλις το 1990 στο τμήμα θραυσμάτων του μουσείου, αναγνωρίστηκε και ταυτίστηκε με τη ζωφόρο του Ναού του Επικούρειου Απόλλωνος. Τότε συνδέθηκε με τη ζωφόρο, με μεταλλικό έλασμα.

Οι υπεύθυνοι του μουσείου εκφράζουν την έκπληξή τους για το ότι αποκολλήθηκε ολόκληρο μέλος χωρίς να το αντιληφθούν οι φύλακες, αλλά και χωρίς να καταγραφεί από τις κάμερες της αίθουσας!

Ο ναός του Επικούρειου Απόλλωνος αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της κλασικής περιόδου, το σημαντικότερο μετά τον Παρθενώνα. Για χρόνια προστατευόταν από ένα κάλυμμα και μόλις πρόσφατα - και μετά από πολλά διεθνή συνέδρια και επιστημονικούς διαξιφισμούς - ξεκίνησε η αποκαθήλωση όλου του ναού για να συντηρηθεί και αναστηλωθεί. Οι ζωφόροι και των δύο αυτών σημαντικών μνημείων βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, αλλά μόνο για τη ζωοφόρο του Παρθενώνα έχει γίνει καμπάνια για την επιστροφή της στην Ελλάδα. Ο Ευάγ. Βενιζέλος ερμήνευσε αυτή την τακτική ως «εξαιρετικά γενναιόδωρη στάση», εκ μέρους της Ελλάδας, αλλά και πως αυτό «δε σημαίνει ότι έχουμε χάσει το ενδιαφέρον μας γι' αυτούς τους πολιτιστικούς θησαυρούς». Εξέφρασε την απογοήτευσή του για την κλοπή και μίλησε για την αναγκαιότητα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Σε σχετική ανακοίνωσή του, ο Ζυλ Ντασσέν, πρόεδρος του Ιδρύματος «Μελίνα Μερκούρη», τονίζει: «Ελπίζω το Βρετανικό Μουσείο να διδαχθεί από αυτό το περιστατικό και να μετριάσει τις δηλώσεις του με λίγη ταπεινοφροσύνη. Μερικές φορές η αλαζονεία μπορεί να χαρακτηριστεί ως αμηχανία»"

ΝΑ ΘΥΜΙΣΩ ΑΠΛΑ ΟΤΙ ΤΟ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ "Μας θεωρούσε ΑΝΙΚΑΝΟΥΣ να τα διαφυλλάξουμε.."
Αυτή μόνο η υπενθύμιση. Καμία άλλη..

ΜΑΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙ: Το ερώτημα είναι ΑΝ μηνύθηκε το Βρετανικό Μουσείο για το ότι έχασε τα δύο ελληνικά εκθέματα, ΑΝ οι Ελληνικές Αρχές ΖΗΤΗΣΑΝ ΕΥΘΥΝΕΣ..



ΜΑΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙ: Το ερώτημα είναι ΑΝ μηνύθηκε το Βρετανικό Μουσείο για το ότι έχασε τα δύο ελληνικά εκθέματα, ΑΝ οι Ελληνικές Αρχές ΖΗΤΗΣΑΝ ΕΥΘΥΝΕΣ γι αυτό και τέλος ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΕΩΤΕΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΕΥΡΕΘΟΥΝ. Υπάρχει καμιά απάντηση;

Κλοπη απο το Βρετανικο μουσειο Ελληνικου αγαλματος

--------------------------------------------------------------------------------

ΠΗΓΗ:INSOMNIA
Αντιγραφω απο το flash
Εξαφανίστηκε από το Βρετανικό Μουσείο μια ελληνική μαρμάρινη κεφαλή ηλικίας 2.500ετών η αξία της οποίας εκτιμάται στα 38.500 ευρώ. Και μάλιστα το μουσείο διευκόλυνε τους δράστες της κλοπής καθώς στο πλαίσιο των περικοπών εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων είχε απολύσει τον μόνιμο φύλακα στην αίθουσα με τις αρχαιότητες της αρχαϊκής εποχής.

Δυστυχώς όλα τα μουσεία είναι ευάλωτα στους κλέφτες και τα μικρής κλίμακας γλυπτά κινδυνεύουν ακόμη περισσότερο». Αυτή ήταν η δικαιολογία δια στόματος του νέου διευθυντή της του μουσείου Νιλ ΜακΓκρέγκορ και ενώ οι Βρετανοί συνεχίζουν την τακτική τους για την μη επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, με βασικό επιχείρημα την ασφάλεια των μαρμάρων.

Πρόκειται για τη δεύτερη κλοπή ελληνικών αρχαιοτήτων σε διάστημα μικρότερο των δύο ετών καθώς τον Μάρτιο του 2001 είχε αποκαλυφθεί πως είχε κλαπεί τμήμα της ζωοφόρου του Επικουρίου Αππόλλωνα.

Παράλληλα συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για την κακή συντήρηση των Γλυπτών του Παρθενώνα αποδυναμώνοντας τα επιχειρήματα του βρετανικού μουσείου που περνά βαθιά οικονομική κρίση με έλλειμμα εκατομμυρίων στερλινών, αποτέλεσμα της μείωσης της κρατικής επιχορήγησης.

Και μετα ειναι να μην τσαντιζομαι...οταν πριν απο κανα μηνα ρεπορταζ του bbc ξανα για τα μαρμαρα του Παρθενωνα λεγοντας χιλιες δυο ανυποστατες αποψεις οτι οι Ελληνες δεν μπορουν να συντηρησουν ουτε να φυλαξουν τα γλυπτα αλλα και οτι δεν ξερουν να κανουν συντηρηση....

ΜΑΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙ: Το ερώτημα είναι ΑΝ μηνύθηκε το Βρετανικό Μουσείο για το ότι έχασε τα δύο ελληνικά εκθέματα, ΑΝ οι Ελληνικές Αρχές ΖΗΤΗΣΑΝ ΕΥΘΥΝΕΣ γι αυτό και τέλος ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΕΩΤΕΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΕΥΡΕΘΟΥΝ. Υπάρχει καμιά απάντηση;

Να "επιστρέψει" στα "πάτρια εδάφη" η... "βασίλισσά" τους ζητούν οι Αιγύπτιοι.



Η Αίγυπτος θέλει πίσω τη "βασίλισσά" της
Η Αίγυπτος θα ζητήσει επισήμως από τη Γερμανία την επιστροφή της προτομής της Νεφερτίτης
20/12/2009 | 21:38 Τελευταία Ενημέρωση 21:38 20/12/2009

Απαράμιλλης αισθητικής η προτομή της Αιγύπτιας βασίλισσας

--------------------------------------------------------------------------------
Να "επιστρέψει" στα "πάτρια εδάφη" η... "βασίλισσά" τους ζητούν οι Αιγύπτιοι.

Για την προτομής της Νεφερτίτης ο λόγος, της οποίας την επιστροφή θα ζητήσει επισήμως η Αίγυπτος όπως ανακοίνωσε την Κυριακή από το Κάιρο ο επικεφαλής του Ανωτάτου Συμβουλίου Αρχαιοτήτων, Ζάχι Χαουάς.

Ο Χαουάς "θα συγκαλέσει έκτακτη συνεδρίαση για να μελετηθούν οι διατυπώσεις που πρέπει να γίνουν για να ζητηθεί επισήμως η επιστροφή του αγάλματος", (που σήμερα εκτίθεται σε γερμανικό μουσείο), αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε μετά τις επαφές που είχε με τη Φριντερίκε Ζέιφριντ, τη διευθύντρια του Αιγυπτιακού Μουσείου και Συλλογής Παπύρων του Νέου Μουσείου του Βερολίνου.

Η προτομή, ηλικίας 3.400 ετών, βρέθηκε το 1912 στη νότια Αίγυπτο από το Γερμανό αρχαιολόγο Λούντβιχ Μπόρχαρτ. Η Αίγυπτος ζητά την επιστροφή της από τη δεκαετία του 1930, χωρίς επιτυχία μέχρι τώρα.

Όπως είπε ο Χαουάς, το άγαλμα είχε καλυφθεί με πηλό για να μη διακρίνεται και στάλθηκε στη Γερμανία με πλοίο. Υποστηρίζει μάλιστα ότι ο Μπόρχαρτ σκόπιμα έγραψε ότι η προτομή ήταν πήλινη και ανήκε σε μια πριγκίπισσα ενώ γνώριζε πως επρόκειτο για ένα άγαλμα της βασίλισσας Νεφερτίτης, σκαλισμένο σε ασβεστόλιθο. Αυτό "αποδεικνύει ότι ο Μπόρχαρτ έκανε αυτήν την περιγραφή ώστε η Γερμανία να μπορέσει να κρατήσει το άγαλμα. Επιβεβαιώνει τις πληροφορίες μας σύμφωνα με τις οποίες το άγαλμα έφυγε από την Αίγυπτο με ανορθόδοξο τρόπο και ότι έγινε απάτη από την πλευρά της Γερμανίας εκείνη την εποχή", πρόσθεσε. Το γεγονός ότι ο Γερμανός αρχαιολόγος το κράτησε κρυμμένο επί δέκα χρόνια προτού το παρουσιάσει στο κοινό είναι άλλη μια απόδειξη της παράνομης εξαγωγής του από την Αίγυπτο, σημείωσε.

Το Βερολίνο υποστηρίζει από την πλευρά του ότι το άγαλμα αποκτήθηκε νομίμως το 1913 και επιμένει ότι είναι επικίνδυνο να μετακινηθεί ένα "εύθραυστο" γλυπτό. Η Ζέιφριντ παρουσίασε μάλιστα το έγγραφο που αποδεικνύει, σύμφωνα με τις γερμανικές αρχές, ότι η Νεφερτίτη εξήχθη νομίμως από την Αίγυπτο.

Η προτομή εκτίθεται από τις 17 Οκτωβρίου στο Νέο (Νόιες) Μουσείο του Βερολίνου. Εκεί είχε εκτεθεί για πρώτη φορά το 1924 αλλά κατόπιν μεταφέρθηκε στο Αιγυπτιολογικό Μουσείο του Δυτικού Βερολίνου.

ΠΗΓΗ:ΣΚΑΪ

ΠΗΛΙΝΟ ΠΛΑΚΙΔΙΟ ΕΠΕΣΤΡΑΦΕΙ ΣΤΟ ΙΡΑΚ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΛΑΝΔΙΑ!!




Πήλινο πλακίδιο 4.000 ετών επιστράφηκε στο Ιράκ από την Ολλανδία
Επρόκειτο να πωληθεί σε ολλανδική ιστοσελίδα δημοπρασίας
14/01/2010 | 21:30 Τελευταία Ενημέρωση 21:50 14/01/2010

Το Εθνικό Μουσείο Αρχαιοτήτων στο Λίντεν
προηγούμενο 1 από 1επόμενο
--------------------------------------------------------------------------------
Η Ολλανδία επέστρεψε στο Ιράκ ένα πήλινο πλακίδιο 4.000 ετών που ανακαλύφθηκε λίγο πριν πωληθεί σε ολλανδική ιστοσελίδα δημοπρασίας, ανακοίνωσε ο υπουργός Πολιτισμού της Ολλανδίας.

Το πλακίδιο, μήκους 7 εκατοστών και πλάτους 4,5 εκατοστών προέρχεται από την αρχαία τοποθεσία της Ουρ στα νότια του Ιράκ και επιστράφηκε στην ιρακινή πρεσβεία στην Ολλανδία, κατά τη διάρκεια τελετής του Εθνικού Μουσείου Αρχαιοτήτων στο Λίντεν (φωτό), σύμφωνα με το μουσείο.

Το πλακίδιο φέρει μία διοικητική λίστα με αριθμούς, ονόματα και πληρωμές για παρεχόμενες υπηρεσίες και χρονολογείται περίπου από το 2.050 π.Χ.

Η υπόθεση αποκαλύφθηκε από την αστυνομία τον Δεκέμβριο του 2009 σε ιστοσελίδα δημοπρασιών, ανακοίνωσε το ολλανδικό υπουργείο Πολιτισμού.

"Ο ιδιοκτήτης παραιτήθηκε εθελουσίως από το αντικείμενο αφού ενημερώθηκε ότι η εμπορία αντικειμένων τέχνης από το Ιράκ είναι παράνομη", ανέφερε η ανακοίνωση του υπουργείου.

Το πλακίδιο θα εκτεθεί στο Εθνικό Μουσείο Αρχαιοτήτων στο Λίντεν μέχρι τις 14 Φεβρουαρίου μαζί με 69 άλλα ιρακινά αρχαιολογικά αντικείμενα στο πλαίσιο της έκθεσης με τίτλο "Επιστροφή στο Ιράκ".

ΠΗΓΗ: ΣΚΑΪ

ΤΟ ΙΡΑΝ ΖΗΤΑΕΙ ΤΟΝ ΚΥΛΙΝΔΡΟ ΤΟΥ ΚΥΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ



Ιράν κατά Βρετανικού Μουσείου για τον Κύρο
Διακοπή ερευνητικών σχέσεων
06/02/2010 | 21:39 Τελευταία Ενημέρωση 21:39 06/02/2010

Ο Κύλινδρος του Κύρου

--------------------------------------------------------------------------------
Το Ιράν διέκοψε τις σχέσεις του με το Βρετανικό Μουσείο μετά την άρνηση του Μουσείου να παραδώσει στην Τεχεράνη έναν αρχαίο περσικό θησαυρό, το λεγόμενο «Κύλινδρο του Κύρου», που σχετίζεται με το Πέρση βασιλιά του 6ου π.Χ. αιώνα.

Τον περασμένο Οκτώβριο ο Οργανισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Ιράν έθεσε διορία δύο μηνών στο Βρετανικό Μουσείο.

Ωστόσο, το Βρετανικό Μουσείο είχε ανακοινώσει το Σεπτέμβριο ότι τα σχέδια για την παράδοση αυτού του σπουδαίου αρχαιολογικού θησαυρού καθυστερούν λόγω αδιευκρίνιστων «τεχνικών» ζητημάτων.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του κρατικού Οργανισμού Πολιτιστικής Κληρονομιάς, το μουσείο πρότεινε να παραδώσει τον Κύλινδρο τον Ιούλιο αλλά αυτό δεν έγινε δεκτό. Για το λόγο αυτό η Τεχεράνη διακόπτει τους δεσμούς της με το Βρετανικό Μουσείο, δηλαδή τη συνεργασία της σε αρχαιολογικό, εκθεσιακό και ερευνητικό επίπεδο.

Ο Οργανισμός σκοπεύει επίσης να στείλει επιστολή διαμαρτυρίας στην UNESCO υποστηρίζοντας ότι το Ιράν υπέστη οικονομική ζημία ως αποτέλεσμα της καθυστέρησης του Βρετανικού Μουσείου.

Ο Κύρος θεωρείται ως μια από τις σημαντικότερες ιστορικές προσωπικότητες της αρχαίας Περσίας, που κατάφερε να δημιουργήσει μία από τις πρώτες και μεγαλύτερες αυτοκρατορίες του κόσμου, δύο αιώνες προτού η περιοχή κατακτηθεί από τον Μέγα Αλέξανδρο.
ΠΗΓΗ:ΣΚΑΪ

ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ ΛΥΣΙΠΠΟΥ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ!!!!



Άγαλμα του Λύσιππου από το Λος Άντζελες στην Ιταλία
Σύμφωνα με απόφαση ιταλικού δικαστηρίου
12/02/2010 | 09:14 Τελευταία Ενημέρωση 09:25 12/02/2010

Το άγαλμα της "Νικηφόρας Νεότητας"

--------------------------------------------------------------------------------
Ιταλικό δικαστήριο διέταξε την επιστροφή στην Ιταλία από το Μουσείο Γκετί του Λος Άντζελες, ενός χάλκινου αγάλματος ανεκτίμητης αξίας, το οποίο αποδίδεται στον αρχαίο Έλληνα γλύπτη Λύσιππο.

Το άγαλμα της "Νικηφόρας Νεότητας" που ανακαλύφθηκε το 1964 από έναν ψαρά στην Φανό της κεντρο-ανατολικής Ιταλίας και πωλήθηκε αμέσως χωρίς την έγκριση του κράτους, είχε επανεμφανιστεί στην αγορά τέχνης το 1974 και κατέληξε στο Μουσείο Γκετί έναντι 3,9 εκατομμυρίων δολαρίων.

Τον Αύγουστο του 2007, μετά από χρόνια διαφωνιών, το Γκετί και η Ιταλία είχαν αναγγείλει μια συμφωνία για την επιστροφή 42 αρχαιοτήτων στις συλλογές του Μουσείου της Ρώμης.
ΠΗΓΗ:ΣΚΑΪ

ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΚΛΕΜΜΕΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ



Διάσκεψη για την επιστροφή των "κλεμμένων" αρχαιοτήτων
Γίνεται στην Αίγυπτο, συμμετέχει και η Ελλάδα
07/04/2010 | 15:36 Τελευταία Ενημέρωση 15:36 07/04/2010

Προτομή της Νεφερτίτης η οποία εκτίθεται στο Βερολίνο
προηγούμενο 1 από 1επόμενο
--------------------------------------------------------------------------------
Άρχισε στο Κάιρο, με τη συμμετοχή και της Ελλάδας, η διάσκεψη για την αποκατάσταση των "κλεμμένων" αρχαιοτήτων, με εκκλήσεις για ενότητα των χωρών που ζητούν να τους επιστραφούν σημαντικά έργα της πολιτιστικής τους κληρονομιάς, τα οποία βρίσκονται διασκορπισμένα σε όλον τον κόσμο.

"Πρέπει να ενωθούμε, να συνεργαστούμε, να αγωνιστούμε μαζί. Οι χώρες μας και ειδικά η Αίγυπτος έχουν υποφέρει πολύ μέχρι σήμερα όντας μόνες τους" στον αγώνα αυτόν, δήλωσε ο επικεφαλής του αιγυπτιακού Ανώτατου Συμβουλίου Αρχαιοτήτων (CSA) Ζάχι Χαουάς, πρωτεργάτης της διήμερης αυτής διάσκεψης.

Η διάσκεψη αυτή πρέπει να διοργανώνεται εφεξής ετησίως, πρόσθεσε ο ίδιος.

Παράλληλα, κάλεσε τις χώρες που μετέχουν να παρουσιάσουν τους καταλόγους με τις αρχαιότητές τους που βρίσκονται στο εξωτερικό και που θεωρούν προτεραιότητα την επιστροφή τους.

Η Αίγυπτος θεωρεί προτεραιότητα την επιστροφή της προτομής της Νεφερτίτης, η οποία εκτίθεται στο Βερολίνο και της πέτρας του Ελ Ρασίντ που βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο.

Η διάσκεψη αυτή "καταδεικνύει τη σημασία που δίνουμε σε αυτό το θέμα και μας επιτρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας", δήλωσε στη διάσκεψη η εκπρόσωπος της Ελλάδας, Έλενα Κόρκα, η οποία είναι επικεφαλής της διεύθυνσης προστασίας πολιτιστικών αγαθών.

Προτεραιότητα για τις ελληνικές αρχές, υπογράμμισε, εξακολουθεί να αποτελεί η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο, για τα οποία η Αθήνα αγωνίζεται εδώ και τριάντα χρόνια.

Στη διάσκεψη μετέχουν συνολικά 22 χώρες, μολονότι αρχικά είχε ανακοινωθεί η συμμετοχή 17 χωρών. Πρόκειται για τις: Αυστρία, Χιλή, Κίνα, Κύπρος, Ισημερινός, Ελλάδα, Γουατεμάλα, Ονδούρα, Ινδία, Ιταλία, Λιβύη, Μεξικό, Νιγηρία, Περού, Πολωνία, Ρωσία, Νότια Κορέα, Ισπανία, Σρι Λάνκα, Συρία, ΗΠΑ και φυσικά η Αίγυπτος. Αυτές εκπροσωπούνται στην πλειοψηφία τους σε επίπεδο υψηλόβαθμών αξιωματούχων των υπουργείων Πολιτισμού ή των υπηρεσιών αρχαιοτήτων τους.

ΠΗΓΗ: ΣΚΑΪ

Τρίτη 6 Απριλίου 2010

ΕΛΛΗΝΕΣ BLOGGERS ΚΑΙ Η ΜΗΝΥΣΗ

Πέμπτη 1 Απριλίου 2010

Η "MAKEΔΟΝΙΑ" ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΙΝΟΣ ΓΡΑΦΟΥΝ




"ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ-ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ
Η Ελληνίδα που μήνυσε το Βρετανικό Μουσείο

“Δεν έκανα κάτι σημαντικό, έκανα το αυτονόητο. Δεν ήταν μια γενναία κίνηση, αλλά κάτι που θα έπρεπε να είχαμε κάνει όλοι εδώ και πάρα πολύ καιρό”. Με αυτά τα λόγια η κυρία Μαρία Χατζηδάκη-Βαβουρανάκη μιλά για τη μήνυση που κατέθεσε κατά του Βρετανικού Μουσείου ζητώντας να επιστραφούν τα Μάρμαρα του Παρθενώνα.


Του Κώστα Μαρίνου
marinos@makthes.gr


Την πράξη της άλλοι την χαιρέτισαν ως σημαντική και άλλοι την αντιμετώπισαν με πολλές επιφυλάξεις. “Μέχρι και φασίστρια με χαρακτήρισαν σε ένα μπλογκ. Έχω ακούσει και χειρότερα...” λέει στην τηλεφωνική συνομιλία μας από το σπίτι της στις Αχαρνές Αττικής, όπου ζει και αγωνιά για τη μοίρα του τόπου της και όλης της Ελλάδας. “Ξέρετε, έστω και αν με αποκαλέσουν ρομαντική ή εκκεντρική, αυτό δεν είναι λόγος να σταματήσω να ονειρεύομαι. Και έχουμε εφησυχάσει όλοι και τρώμε σφαλιάρες. Δείτε τι έγινε πρόσφατα με τη Γερμανία. Μάθαμε να μην αντιδράμε. Δεν ξέρω ποιο θα είναι το τέλος αυτής της ιστορίας, όμως εγώ ξέρω ότι προσπάθησα. Εντέλει, για μένα το ταξίδι είναι σημαντικότερο από τον προορισμό”.

Το μέγεθος της τραγωδίας
Αφορμή για την έντονη αντίδραση της κ. Χατζηδάκη δεν ήταν μια επίσκεψη στο Βρετανικό Μουσείο. “Εκεί δεν πρόκειται να πάω όσο ζω. Είναι εξοργιστικό να έχουν κόψει ένα κομμάτι από τη ζωή σου και να το κρατάνε και επιπλέον να σε ειρωνεύονται. Δεν αντέχω να δω την περιουσία μου στα χέρια άλλων”, λέει. Όμως η αποκάλυψη του μεγέθους της απώλειας για την Ελλάδα έγινε σε μια επίσκεψή της στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. “Μας μιλούσε η ξεναγός, την άκουγα και έβλεπα τα γύψινα αντίγραφα, και ξαφνικά συνειδητοποίησα το μέγεθος της τραγωδίας. Γύρισα σπίτι μου, το συζήτησα με τον σύζυγό μου και πήγα και κατέθεσα τη μήνυση”.

"Να αφυπνιστούμε όλοι"
Στη μήνυσή της με ύφος αδρό καταγράφει σημεία της σύγχρονης νεοελληνικής πραγματικότητας που την πληγώνουν γράφοντας χαρακτηριστικά: “Με πονάει το χάλι μας, με εξοργίζει η πονηριά μας, με θλίβει το ραχάτι μας”. Όμως, προσθέτει, “δεν επιτρέπω σε κανέναν να χλευάζει και να μικραίνει το έθνος μας”. Αφού με τη λέξη “πόλεμος” ορίζει τους τρόπους με τους οποίους άσπονδοι φίλοι και χαρακτηρισμένοι εχθροί αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν την Ελλάδα, προσθέτει: “Χειρότερος πόλεμος είναι να κλέβει κάποιος και να παρακρατά την αρχαία σου κληρονομιά”.
Η Μαρία Χατζηδάκη-Βαβουρανάκη είναι πρόεδρος της Αδελφότητας Αχαρνέων “Αχαρνέων Φιλική”. Επί χρόνια αγωνίζεται μαζί με τα άλλα μέλη να αναδειχθεί αυτή η γνωστή-άγνωστη πόλη της Αττικής. Δεν αρνείται ότι ήταν “θυμωμένη” όταν έγραφε τη μήνυση. “Είμαι. Πολύ. Από χρόνια. Δεν νομίζω πως είμαι μόνον εγώ. Και οι περισσότεροι Έλληνες έτσι νιώθουν”. Και μας καλεί να ακολουθήσουμε το παράδειγμά της: “Για φανταστείτε να αφυπνισθούμε όλοι και να αγωνισθούμε μαζί γιʼ αυτό το θέμα;” Ίσως τότε το όνειρό της γίνει πραγματικότητα.

Απρ 01, 2010
copyright © 2007"